قیمت فروش پوکه معدنی 09183729556

شیب بندی پشت بام

شیب بندی پشت بام

برای تخلیه آب حاصل از بارش باران و برف سطح پشت بام ها باید شیب بندی شده و آبرو داشته باشد تا بارش نزولات جوی باعث آب گرفتگی و به مرور باعث نم و رطوبت سقف و درنهایت تخریب پشت بام و سقف نشود. با این کار آب حاصل از بارش ها بصورت روان آب به سمت ناودان ها یا کفشورها هدایت شده و از طریق لوله های پولیکا، پولی ئتیلن بوش ویدو… وارد شبکه فاضلاب ساختمان شده و تخلیه می شود.

 

به چه دلیل ساختمان شیب بندی می شود.

 

برای تخلیه آب پشت بام ها باید نقاط خروج آب پشت بام که ناودانی یا کفشور است صفر حساب شده و از اطراف و آخرین نقطه پشت بام بطرف کفشور متر شده و به اندازه هر متر یک درصد مشخصی به طرف کفشور شیب داده می شود تا آب حاصل از بارش به آرامی و بصورت ملایم به سمت کفشور و ناودانی رفته و از ساختمان خارج شود تا بدین ترتیب بارش ها باعث وارد آمدن خسارت به سقف ها و نازک کاری ساختمان نشود.
بهترین گزینه برای پر کردن فضای شیب بندی استفاده از انواع پوکه های سبک و مقاموم است

که می تواند باعث استحکام کار شود بدین منظور باید به با مراجعه حضوری و غیر حضوری به مراکز عرضه انواع پوکه پس از اطلاع از کم و کیف کار نسبت به تهیه آن اقدام نمود.

 

مراحل شیب بندی پشت بام

در شب بندی پشت بام ابتدا متراژ کلی مساحت زیر بنا در نظر گرفته شده سپس نقاط قرار گرفتن کفشور و ناودانی مشخص شده و بعد از مشخص شدن درصد شیب مناسب که بتواند در آینده آب ورودی پشت بام را بخوبی تخلیه کند. از سمت کفشور به نقاط مختلف پشت بام کروم بندی می شود مسئله مهم در این موقع پرکردن سطوح شیب بندی است که اگر با مواد و مصالح سبک و مناسب این کار انجام نشود ممکن است باعث سنگین شدن سقف پشت بام و افزایش بار مرده ساختمان شود که این کار باعث فشار به ستون های اصلی ساختمان( ستون های حمال) می شود و ممکن است در آیند در اثر لرزش گسل های زیر زمینی باعث خسارات جبران ناپذیری شود.

پس هرچه در ساختمان از مصالح سبک و مقاوم استفاده شود عمر و امنیت کار بالا می رود. امروزه پوکه های معدنی بعنوان موادی سبک که حاصل فعالیت و فوران آتشفشان ها در گذشته های دور هستند پس از استخراج و فراوری به دلیل جنس سبک متخلخل و مقاومت بالا گزینه ای مناسب برای استفاده در بارهای اضافی یا مرده ساختمان هستند.

 

که می توانند علاوه بر سبکی وزن، باعث بالا رفتن مقاومت کار شوند. پس از پر شدن فضای بین کروم های شیب بندی با پوکه های سبک، روی کروم ها با لایه نازکی از ملات که حاصل مخلوطی از آب ، سیمان و ماسه شسته است.

بطور مرتب بصورت شتشه کش سطح پشت بام صاف می شود و پس از سپری شدن زمانی کوتاه برای خشک شدن و برطرف شدم نم و رطوبت حاصل از شیب بندی نوبت به قیر گونی و عایق پشت بام می شود تا کار شیب بندی به پایان رسیده و در آینده در اثر بارش نزولات جوی مشکلی برای ساختمان پیش نیاید.

برای استفاده از پوکه مناسب با قیمت مقرون به صرفه می توان با کارشناسان خبره در اینکار مشورت کرده و نسبت به تهیه پوکه مناسب و با کیفیت اقدام نمود.

فوائد و مزایای استفاده از پوکه

استفاده از پوکه های مختلف معدنی در کارهای ساختمانی بخصوص در کار شیب بندی می تواند بسیار موثر و مفید باشد چون پوکه های معدنی به دلیل شکل ظاهری و خواص ذاتی که دارند اولا سبک هستند و باعث افزایش بار ساختمان نمی شوند. همچنین این وزن سبک باعث حمل و جابجایی آسان آن در ساختمان برای انتقال به محل کار می شود و این کار باعث سرعت گرفتن روال کار شده و سرعت کار افزایش پیدا می کند.

همچنین به دلیل جنس این نوع از سنگ معدنی و خاصیت نارسا بودن و عدم انتقال گرما، سرما و صدا باعث بالا رفتن کیفیت کار شده و گرما و سرمای داخل و خارج ساختمان نمی توانند بر هم اثر گذاشته و این کار مانع هدر رفتن و اتلاف انرژی می شود.

با استفاده از پوکه مناسب می توان شیب بندی ساختمان را به بهترین شکل انجام داد.

برای تهیه پوکه مناسب می توان با مراجعه به افراد مطلع و کار بلد آگاهی لازم نسبت به کیفیت و انواع پوکه برای استفاده در ساختمان بدست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *